تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
سرویس : بورس
کد خبر : ۳۲۵۷
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس بورس

سازمان بورس آماده فرهنگ‌سازی مفاهیم بورسی

سواد مالی موضوعی است که به تازگی اخبار و صحبت‌های بسیاری درباره آن می‌شود. موضوعی که در این باره واضح بوده این است که سواد مالی باید از کودکی و سنین پایین به کودکان آموزش داده شود تا آنها بتوانند در بزرگسالی از آن استفاده کنند.

سازمان بورس آماده فرهنگ‌سازی مفاهیم بورسی
 
صدای بورس؛نگین عظیمی_رییس مرکز آموزش سازمان بورس در حاشیه همایش سواد مالی؛ از مدرسه تا بازار گفت: در حوزه سواد مالی نیاز است که بخش‌های مختلف دست به دست داده با یکدیگر همکاری کنند. با گسترش بحث سهام و سهامداری، در حال حاضر نزدیک به ۶۰ میلیون از جمعیت ما سهامدارد بازار سرمایه هستند و طبیعتا در چنین شرایطی همه امکانات باید بسیج شوند تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای این جمعیت به عنوان بازار سرمایه باشیم.
محمدرضا پوررضایی افزود: پوشش دادن جمعیت ۶۰ میلیونی که بخش عمده‌ای از آنها سهام عدالتی هستند، در حوزه آموزش اجتناب ناپذیر شده است و سازمان بورس هم تمام امکانات خود را بسیج کرده تا بتواند سند آموزش و فرهنگ‌سازی و سواد مالی را آماده کند و بتواند در بخش‌های مختلف با کمک شرکت بورس، ارکان به طور مشخص، نهادهای مالی و بخش خصوصی این بخش را پوشش دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: حوزه آموزش و فرهنگ سازی از مدارس و حتی پیش دبستانی شروع می‌شود. فرهنگ سرمایه‌گذاری، ذخیره کردن پول و پس انداز جزو موضوعاتی هستند که قبل از دبستان شروع می‌شود و طبیعتا در قالب برنامه های آموزشی باید اتفاق بیفتد تا فرزندان ما بحث مدیریت درآمد هزینه را فرا بگیرند.

همچنین در آینده بتوانند به درستی بحث درآمد هزینه و نحوه سرمایه‌گذاری را در زندگی شخصی خود مدیریت کنند. به همین دلیل در سندی که در حال تدوین آن هستیم، تلاش می‌کنیم با حوزه‌های مربوطه از جمله وزرات آموزش و پرورش، وزارت علوم و دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام بگیرد که این آموزش‌ها به سطح مدارس و بخش‌های مختلف جامعه تصری و گسترش پیدا کند.

وی در پایان افزود: توصیه‌ای که همیشه به سهامداران می‌شود این است که دانش مالی خود را به حدی برسانند که بتوانند به درستی تصمیم گیری کرده و مسئولیت تصمیم گیری خود را بر عهده بگیرند.

تعداد بازدید : ۲۱۰
(یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱) ۱۲:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید